ERTI SEBUAH PENYESALAN

( minta maaf sebab nama kolej lama dan sekarang saya tidak dapat umumkan kerana menjaga privasi dan menjaga nama baik kolej ) 
Hari ini , aku check email aku. Syarikat sebuah institut pengajian tinggi hantar email ledger yuran kolej lama kau belajar. Aku baca... Dan aku terfikir sejenak...
Pada awal 2015, Dana Potensi daripada Equinas telah menyuntik dana untuk aku sebanyak 6k lebih untuk menjelaskan tunggakan yuran kolej lama aku dan outstanding sebanyak 6k lebih. Tapi malangnya aku tak tahu dan aku tak ambil kisah sebab aku nekad melupakan ssgalanya di sana kolej lama aku, tambahan pula aku sudah berada di kolej aku kini. Ianya juga telah dimaklumlah tentang Dana ini pada pertengahan 2014 iaitu sebelum aku memasuki kolej aku kini. Jika pada masa itu, kewarasan aku, kepandaian memilih dan tidak terlalu mengikut emosi ada.. Mungkin kini aku sudah berkejaya atau berada di peringkat pengajian yang lebih tinggi.. Dan hutang aku total tidaklah sehingga 30k... ( jumlah hutang aku PTPTN, outstanding kolej lama dan kolej aku kini ).. Dan kehidupan aku selama lebih lima tahun ini dari pertengahan 2012 hingga kini akhir 2017 sungguh menyeksakan... sungguh.. dengan aku cuba bangkit semula dan terpaksa membayar yuran kolej baru secara private iaitu bayar yuran penuh !!!!
...aku berfikir sambil menyanyi....
andai dapat diundurkan masa di dunia, akan ku ubah semua kesalahan dan tingkah laku ku... 🎧🎼






Comments

Popular posts from this blog

perjalanan seorang pink walker

Pengalaman pertama hiking

NUANG, KAU KEJAM TAPI KAU MAHALLLLL !!!! ( NEWBIES )